Kratochvíle chateau: outfit


I wore this outfit during my visit of the Kratochvíle chateau (= the name of the chateau means something like "entertainment" or "pastime"), I will share some photos from this trip in the next post. I really enjoyed this visit and fell in love in this place, it is a part of Italy in the Czech Rep.
The black and white dress is from Orsay and is my favourite one, I passed some major exams in them, so they are apparently bringing me luck, and they are also really nice to wear. I covered my bare arms with a black and white shirt I made last year. The cuffs have embroidered little roses, it was inspired by so called blackwork embroidery I discovered at the time. I paired the dress with black and white striped overknee socks and simple black flats.

Toto oblečení jsem měla na sobě během mé návštěvy zámku Kratochvíle, v příštím příspěvku se s vámi o pár fotek podělím. Návštěvu jsem si opravdu užila a do tohoto místa jsem se zamilovala, je to opravdu kousek Itálie v Čechách.
Tyto černobílé šaty z Orsay patří k mým oblíbeným, dokonce jsem v nich složila pár důležitých zkoušek, takže mi zřejmě nosí štěstí a navíc jsou příjemné na nošení. Holé paže jsem zakryla černobílou košilí, kterou jsem si vloni ušila. Na manžetách jsou výšivky malých růží, které jsou inspirovány technikou "blackwork", se kterou jsem se tehdy seznámila. Oblečení jsem pak doplnila o černobíle pruhované nadkolenky a jednoduchými černými balerínami.

Comments