Rosarium in Hradec Králové: outfit

rose, rosarium, Hradec králové, lolita, outfit, ootd, kanekalon hair extension, diy, selfmade, handmade, skirt, pink, yellow

Today I am sharing with you outfit I wore during my visit of the Rosarium in Hradec Králové (the name of this city means something like Queen´s castle in Czech because the queen - widow lived there). The Rosarium is open for public only for two weekends a year and beautiful roses are here on the display. The city is quite famous for this even abroad. The best roses are awarded a price. I will show you some of my favourite roses in the next post.
I was wearing a yellow longsleeved shirt with white pin stripes from H&M, a golden steampunk necklace I made from an old alarm clock. I could not resist to wear my skirt with pink roses I made (the lace is from Stoklasa and the fabric from Látky Mráz) which I coordinated with tights of the same pink shade from Calzedonia. I slipped on my favourite nude T-strap pumps from Deichmann that matched my purse from CCC that is not in the picture, but can be seen in this post. I am also wearing my new kanekalon hair extensions that I braided in a rope braid which was inspired by the movie Portrait of a Lady. I am very happy with these extensions, they match my hair colour perfectly, they only shine a bit more than my natural hair.
 
V dnešním příspěvku s vámi sdílím svůj oděv, který jsem si oblékla při příležitosti návštěvy Rozária v Hradci Králové, které se otvírá jen na dva víkendy ročně, aby se zde návštěvníci mohli pokochat pohledem na nádherné růže. Město je svým rozáriem dokonce slavné i v zahraničí a to proto, že nejlepší růže jsou oceňovány. Pár mých oblíbenkyň vám ukážu v příštím příspěvku na blogu.
Měla jsem na sobě žlutou košili s dlouhým rukávem a tenkými bílými proužky z H&M, zlatý steampunkový náhrdelník, který jsem si vyrobila z koleček ze starého budíku. Samozřejmě jsem nemohla odolat a oblékla jsem si sukni s potiskem růží, kterou jsem si ušila před nějakým časem (krajka je zakoupená u Stoklasy a látka v Látkách Mráz),  kterou jsem doplnila růžovými punčocháči stejného odstínu z Calzedonie. Obula jsem si své oblíbené béžové lodičky z Deichmanna, které jsem sladila s mou kabelkou z CCC, která sice není na této fotce, ale můžete na ni mrknout v tomto příspěvku. Do svého účesu, který sestával z provazového copu, kterým jsem se inspirovala ve filmu Portrét dámy, jsem přidala svůj nový příčesek z kanekalonu, jsem s ním celkem spokojená, barvu jsem odhadla dobře, jen se trochu více leskne než mé pravé vlasy.

Comments

  1. That skirt is stop-you-in-your-tracks gorgeous!!! As it the floral print alone didn't draw you in, I'm instantly hooked and in love with the elegant white lace trim (which has a very Victorian/early Edwardian feel to me). This is such a fresh, beautiful outfit, honey. You really look marvelous!

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! I appreciate your opinion. I fell in love with that lace trim the moment I saw it, it was a bit expencive but I think it was wirth it :D

      Delete
  2. Love the colored tights! Adds a pop of color to a feminine chic look!

    xo-Julie
    Peace. Love. LOL!

    Haute Khuuture Blog

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you for your input, I will get back to you as soon as possible! :3